en kall och jävlig dag

Att promenera idag är inte att rekommendera! Jag höll på att frysa fingrarna av mig på våran spontana promenad i minus 14grader. Som tur är så hade jag ett par benvärmare som jag kunde använda som vantar, lucky me!

Wilma drar sig fram på golvet och försöker ta sig upp genom att hänga sig med hjälp av sin gåstol. Men ganska snart kommer hon på att det inte går som hon tänkt sig och när hon väl hänger där kan hon inte släppa för då åker hon rakt ner i golvet. Så då skriker hon på sin pappa som får hjälpa henne ner. En nöjd tjej fortsätter att kämpa sig upp igen, men hon kommer ganska snart på att det kommer gå åt helvete den här gången också! Det är så himla roligt att se deras framsteg, man blir så otroligt stolt som förälder när dom gör minsta lilla grej.

Jag tog med mig Krille och hans syster till Mariebergs köpcentrum idag, jag var tvungen att lämna tillbaka lite grejer. Men det fick jag inte för jag hade inget kvitto med mig! (eftersom de försvann när dom hade stoppat det i påsen, vilket dom gör för att man ska tappa bort kvittot och sen inte kunna lämna tillbaka grejerna?) Ett tillgodo kvitto skulle räckt för mig, bara jag slapp de fula skorna jag dumt nog köpt! Så nu har jag ett par skor här hemma som jag inte vill ha. Jag får se om mamma vill köpa dom av mig. Annars får jag väl börja använda dom ändå. Blir lite irriterad på att dom behöver ha ett kontoutdrag som bevis på att jag har köpt skorna hos dom när dom egentligen vet att jag har gjort det. Känns bara dumt och jag ska aldrig mer handla på Nilsons sko!

Det är kvaltitets tid med mina två ikväll. Man saknar att vara hemma och mysa när man inte har varit hemma på länge. Det blir nattmacka och tv-mys helt enkelt, men ändå så uppskattat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0