3maj- om min graviditet

När ska du föda?  10 juli 2010
Tror du att ert barn kommer på utsatt datum?
Det beror helt på om jag får göra kejsarsnitt eller inte. Oftast blir kejsarsnitt någon vecka tidigare än beräknat datum.
Vilken vecka är du i nu? Vecka 30 (30+1)
Är du tillsammans med barnets pappa?
Ja, han kommer bli en underbar pappa ♥
Var barnet planerat?
Ja det var det :)
Har ni tagit reda på könet?
Ja det har vi och det är en liten tjej.
Har ni bestämt vad barnet ska heta? 
Wilma Evelina ska hon heta.
Har du haft en svår graviditet:
I början mådde jag illa och det varade till vecka 12 undefär men sen slutade det och sen dess har jag mått bra förutom lite ont i ryggen.
Kan du tänka dig att skaffa fler barn? Ja, det tror jag :)
Har du fått några bristningar?
Ja, på rumpan och brösten. Inte på magen än!
Är du nervös inför förlossningen? 
Jag är ganska nervös eftersom jag inte vet hur det blir än, tror nog att jag kommer lugna ner mig när jag har fått reda på om jag ska göra kejsarsnitt eller inte och kan ställa in mig på det. 
Har du några cravings?
frukt, godis, glass, och coca cola som alltid ;)
Hur tror du/ni att barnets personlighet kommer att bli?
En riktig busunge :)
Hur reagerade du/ni när du plussade?
Vi blev så klart glada!
Vad är det bästa med att vara gravid?
Jag kommer nog sakna alla mysiga sparkar, de mysigaste är nog på morgonen när man vaknar och känner sparkarna. Samma på kvällarna.
Vad är det sämsta med att vara gravid?
Hittills så är det nog att jag inte orkar göra lika mycket som förut, träffa vänner och så.
Har du gått upp mycket i vikt? 13 kilo!
Vad ser du fram emot mest? 
Att får träffa våran lilla ängel! 
Vad ser du INTE fram emot? Att föda vanligt, jag är alldeles för rädd att jag inte ska orka. 
Vad har ni köpt till bebisen och vad har ni kvar att köpa?
Vi har nog bara skötbordet och sånt kvar nu, allt annat är inköpt.
Har ni köpt allt som DU som mamma kommer att behöva efter förlossningen? Nej det har jag inte köpt än.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0