22mars

Nu är det bloggdags igen efter en bra helg! I fredags gick jag till liquid med kusinerna och Krille. Vi gick hem ganska tidigt eftersom killarna skulle spela fotboll dagen efter. Men det var roligt att komma ut lite, har inte varit på krogen på jättelänge! 

Dom vann en match och förlorade de andra två, men de va lika bra det för då hade jag världens träsmak i arslet, och ville hem! Väl hemma så gick vi promenad i solen. Snart vågar man säga att det är vår! Kvällen spenderade jag med min Amanda.

Jag kom precis hem ifrån BM och allt såg bra ut, lite skönt att höra det efter att jag mådde så dåligt förra veckan.. Jag har inte mått dåligt sen dess och det känns bra för då är det nog ingenting allvarligt. Frågan är ju bara varför jag hade så ont som jag hade? Barnmorskan och jag lyssnade på bebisens hjärta idag, det är ju hur mysigt som helst att höra! Det är som om att man förstår ännu mer att det verkligen är en liten bebis där inne när man får höra hjärtat slå.

Jag vägde mig idag också och vågen står nu på 62kg, alltså har jag gått upp 7kg! Det känns som att jag har gått upp mycket mer för jag känner mig bara stor och klumpig just nu. Jag känner bebisen sparka jätte mycket och man kan se bebisen röra sig i magen ibland när hon/han sparkar som mest. Krille försöker få henne/honom att bli fotbollsspelare redan nu genom att dutta bollen emot magen, vet inte om det fungerar, vi märker om några år om han har lyckats ;) I april börjar föräldragrupperna, spännande! Idag är jag i vecka 24+1.

Nu ska jag göra mig en nyttig frukost och sätta mig på balkongen och efter det ska jag städa lite i lägenheten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0