16juni

Solen skiner och jag försöker få lite färg hemma hos mamma och pappa på baksidan, men jag döljer magen med en t-shirt! Ibland får hon titta fram under tröjan och då rör hon sig mer. Lyser man med en ficklampa emot magen så kan hon sträcka sig emot ljuset, så det har väl någonting med det att göra kan jag tänka mig.

Ikväll ska det grillas med pappa, fläskkottlett och klyftpotatis har jag bestämt att vi ska äta. Ska bli riktigt mysigt! Imorgon är sista gången hos Bm innan bebisen är ute! Hemligt datum om när kejsarsnittet är planerat. Det är Krilles och min hemlighet! :)


Vecka 37

Bebisen är nu runt 49cm från huvud till tå och väger ca 3kg. 
Hon har sjunkit ner och fixerats i mitt bäcken så nu får jag lättare luft och trycket på mina revben har lättat. Nu trycker hon mer på urinblåsan och smärtan i ljumskarna och ben ökar vilket gör att det är svårare för mig att sova på nätterna.

Våran lilla bebis är fullt utvecklad och är egentligen redo att födas, men växer fortfarande och bildar mer fett, upp till 15 gram om dagen! Väskorna är nästan fullt packade, bara lite småsaker kvar..






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0