16dec

På julen brukar vi alltig vara hos min farmor och farfar på frukost med alla kusiner, farbröder m.fl. Sen brukar vi åka till mormor och morfar lagom till Kalle börjar och där är det så lugnt och fridfullt att man somnar i deras soffa nästan direkt i väntan på mormors goda julbord. I år är det annorlunda vill jag säga, första året som jag inte kommer göra exakt som jag har gjort varje år i hela mitt liv.

Först är det frukost hos Wilmas farmor och farfar, sen gröt hos min farmor och farfar och efter det ska vi hinna med ett besök till hos Wilmas farmor och farfar igen och sen får vi åka hem till min mormor och morfar där min familj är.. Vi brukar alltid öppna massa julklappar hos mormor och morfar. Vi brukar börja vid fem och är klara runt nio. Morfar är skapligt trött på att det alltid blir så mycket julklappar att han nu har bestämt att vi ska lotta vem vi köper till och sen får vi köpa för max 300 kr var. Eftersom vi i min familj inte kan hålla oss till att köpa bara en julklapp var, så ska vi följa med dopm hem senare på kvällen för att öppna de andra julklapparna.

Det kommer bli en riktigt hektisk jul, jag hoppas att vi kommer på en bättre lösning tills nästa år!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0